Vrijwilligerswerk: Entreegebouw

 

Het entreegebouw is het gebouw waar mensen hun eerste ervaring met het kasteelterrein gaan beleven. Bezoekers kunnen er een ticket aanschaffen bij de ticketmachine of een e-ticket laten scannen. Ook kunnen ze met meer uitzonderlijke vragen terecht bij de informatiebalie.
In het entreegebouw is ons doel om de ticketaanschaf en toegangscontrole zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen.

Wie zoeken wij?
Als entreegebouwvrijwilliger bent u verantwoordelijk voor een gastvrije ontvangst van bezoekers. U bent het eerste contact en dus het visitekaartje.

U zorgt voor de toegangscontrole en assisteert bij de ticketmachine bij het bestelproces wanneer er onduidelijkheden zijn. U verwijst bezoekers door naar de juiste plek, als ze vragen hebben of als ze niet direct een ticket bij een ticketmachine kunnen kopen. Als er kinderen zijn, biedt u de speurtochten aan. U scant de tickets en controleert de tijdsloten. Ook signaleert u wanneer er rolstoelgebruikers en mensen met een rollator en kinderwagen met een kasteelticket langskomen. U attendeert ze erop dat het Kasteel niet toegankelijk is voor rolstoelen, rollators en kinderwagens en mensen met een buggy of kinderwagen attendeert u op de plek waar deze achtergelaten kunnen worden bij aankomst in het kasteel.

Waar zult u zich mee bezighouden?

• U ontvangt bezoekers in het entreegebouw en houdt toezicht;
• U scant en controleert de toegangstickets van bezoekers;
• U scant zo nodig de e-tickets in de fast lane;
• U deelt speurtochten uit;
• U voorziet bezoekers van informatie als ze daarom vragen;
• U geeft adequate informatie over museumaanbod (zowel standaard- als tijdelijk aanbod);
• U verwijst bezoekers door naar de informatiebalie bij afwijkende zaken.

 

Omdat u het visitekaartje bent naar onze bezoekers toe, is het belangrijk dat u iedereen verwelkomt met een glimlach, een positieve houding aanneemt en er verzorgt uit ziet.

Wat voor competenties heeft u?

U ontvangt bezoekers in het entreegebouw en houdt toezicht;
• U scant en controleert de toegangstickets van bezoekers;
• U scant zo nodig de e-tickets in de fast lane;
• U deelt speurtochten uit;
• U voorziet bezoekers van informatie als ze daarom vragen;
• U geeft adequate informatie over museumaanbod (zowel standaard- als tijdelijk aanbod);
• U verwijst bezoekers door naar de informatiebalie bij afwijkende zaken.

Daarnaast dient u een goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal te hebben, werkt u met accuratesse, bent u flexibel en behulpzaam.

Herkent u uzelf in bovenstaand profiel en lijkt het u leuk om in zo’n prachtige werkomgeving met leuke collega’s vrijwilligerswerk te verrichten? Neem dan contact op met Martine Land via m.land@kasteeldehaar.nl. Voor vragen kunt u ook telefonisch terecht via 030-6778515.