Of je Kasteel de Haar nu bezoekt om het museum, het park, de horeca, de evenementen of om te trouwen, je waant je even in een andere wereld. Jaarlijks ontvangt Kasteel de Haar ruim 450.000 binnen- en buitenlandse bezoekers.

Kasteel de Haar is het grootste kasteel van Nederland en was tot 2000 privébezit van de familie van Zuylen, waarvan de nazaten nog steeds jaarlijks op De Haar verblijven. Stichting Kasteel de Haar onderhoudt en exploiteert het ensemble Kasteel de Haar met behulp van een daadkrachtig kasteelteam.

Ons Frontofficeteam zorgt ervoor dat al onze bezoekers gastvrij worden ontvangen, dat ticketverkoop en toegangscontrole vlekkeloos verlopen en dat vragen accuraat worden beantwoord. Ter versterking van dit team zijn we op zoek naar een

Frontofficemanager

(24 uur per week, werkdagen bij voorkeur op dinsdag, woensdag en zaterdag)

Als Frontoffice Manager ben jij zowel operationeel als organisatorisch verantwoordelijk voor het frontofficeteam. Je bent een sterke leider die het team motiveert en begeleidt om de dag in goede banen te leiden. Je hebt oog voor detail, uitstekende service en behoudt het overzicht over alles wat er speelt. Je zorgt voor een efficiënte werkomgeving en actuele werkprocessen, zodat je team zich kan richten op waar zij goed in zijn: het ontvangen van onze bezoekers.

Wat ga je doen?
Leiding en teamontwikkeling
• Je geeft leiding aan frontofficemedewerkers, coördinatoren, oproepkrachten en vrijwilligers;
• Je coacht het team, ook bij het omgaan met klachten;
• Je begeleidt nieuwe collega’s tijdens hun inwerktraject;
• Je voert het personeelsbeleid uit en zorgt voor voldoende personeelsbezetting.
Kwaliteit en procesoptimalisatie
• Je bewaakt het kwaliteits- en serviceniveau bij de ontvangst van bezoekers en gasten;
• Je handelt klachten op tactisch niveau af;
• Je houdt overzicht op de dagelijkse operationele gang van zaken;
• Je beheert, coördineert en optimaliseert de werkprocessen binnen de frontoffice.
Interne afstemming en samenwerking
• Je stemt af met collega’s van Sales, Horeca en Events;
• Je werkt samen met het adjunct-hoofd Publiekszaken om de afdelingsprocessen op elkaar af te stemmen.

Wat vragen wij van jou?
•  Je hebt ervaring in een leidinggevende rol binnen de frontoffice, bij voorkeur in de recreatieve sector, horeca of hotellerie;
• Je hebt sterk organisatorisch inzicht: je bewaart overzicht, stelt prioriteiten en zorgt dat (dagelijkse) processen soepel verlopen, ook bij onverwachte drukte;
• Je bent een verbinder met een coachende stijl van leidinggeven;
• Je bent flexibel, stressbestendig en hands-on ingesteld;
• Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels; een derde taal is een pré.

Wat bieden wij jou?
Een unieke werkomgeving op het grootste kasteel van Nederland, een betrokken team en de kans om samen met collega’s de bezoekersbeleving en organisatie verder te professionaliseren.

Het salaris bedraagt minimaal € 3.371,37 en maximaal € 3.666,79 bruto per maand bij een fulltime werkweek van 40 uur. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring.

Daarnaast krijg je van ons:
• Een goede pensioenregeling;
• Een reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer, ongeacht hoe je reist;
• 25 vakantiedagen per jaar en 8,33% vakantiegeld;
• Een persoonlijk ontwikkelbudget;
• Een collectieve WIA-verzekering;
• Een gratis parkeerplek bij het mooiste kasteel van Nederland;
• Korting in het museumrestaurant en de kasteelwinkel.

Interesse?
Klinkt dit als jouw volgende stap? Dan komen we graag met je in contact! Aarzel niet en stuur uiterlijk 8 juni 2025 je motivatiebrief en CV naar Ilse Pel (HR-adviseur) hrm@kasteeldehaar.nl.

Wil je eerst meer informatie of heb je vragen? Dan kan je contact opnemen met Jolien Dalenberg, adjunct afdelingshoofd Publiekszaken, via j.dalenberg@kasteeldehaar.nl.

Voor meer informatie over de organisatie verwijzen wij je graag naar www.kasteeldehaar.nl.

De aanvraag van een VOG-verklaring is onderdeel van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.